Διεύθυνση Επιχειρηματικότητας

Αρμοδιότητες

Οι αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Επιχειρηματικότητας ανάγονται ιδίως στην ενίσχυση της καινοτομίας, στην υποστήριξη της επιχειρηματικότητας στην Περιφέρεια, στη διεκπεραίωση των διαδικασιών ως Ενδιάμεσος Φορέας Διαχείρισης και στην εφαρμογή του αναπτυξιακού νόμου.

Διάρθρωση και αρμοδιότητες Τμημάτων

Τη Διεύθυνση Επιχειρηματικότητας απαρτίζουν οι εξής μονάδες:

Το Τμήμα Προγραμματισμού και Αξιολόγησης είναι αρμόδιο ιδίως για:

  1. Tη σύνταξη προτάσεων για τη διαμόρφωση της περιφερειακής αναπτυξιακής πολιτικής και τη προώθηση των περιφερειακών και εθνικών στρατηγικών στόχων, μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων για την επιχειρηματικότητα και καινοτομία,
  2. την εξειδίκευση των στόχων και των κατευθύνσεων της αναπτυξιακής πολιτικής στο επίπεδο της Περιφέρειας για την επιχειρηματικότητα και καινοτομία,
  3. τον συντονισμό και την υλοποίηση πολιτικών και στρατηγικών σχεδίων σε περιφερειακό επίπεδο, λαμβάνοντας υπόψη τις εθνικές και ευρωπαϊκές πολιτικές, σε θέματα επιχειρηματικότητας, έρευνας και καινοτομίας,
  4. τη διατύπωση προτάσεων και μέτρων πολιτικής προς τους αρμόδιους φορείς για την επιχειρηματικότητα, έρευνα και καινοτομία καθώς και τη διασύνδεσή τους, για την προώθηση της περιφερειακής ανάπτυξης,
  5. τη συνεργασία με άλλους δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς, διαχειριστικές αρχές, παραγωγικούς κλάδους, οργανισμούς, ακαδημαϊκά ιδρύματα και φορείς έρευνας, τεχνολογίας και καινοτομίας, σε περιφερειακό, εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο, αναφορικά με τον ετήσιο προγραμματισμό των Προσκλήσεων, τα κριτήρια ένταξης και αξιολόγησης των αιτήσεων χρηματοδότησης,
  6. την εκπόνηση μελετών και εκθέσεων σχετικά με τα γεωγραφικά, οικονομικά, κοινωνικά και άλλα δεδομένα που αφορούν στην επιχειρηματικότητα, έρευνα και καινοτομία όλων των τύπων,
  7. την άσκηση καθηκόντων εφαρμογής ως Δικαιούχου στο πλαίσιο των αναπτυξιακών παρεμβάσεων των προγραμματικών περιόδων, όπως αυτές εκάστοτε οριοθετούνται από τα Εθνικά Στρατηγικά Πλαίσια,
  8. την οργάνωση και ταξινόμηση πληροφοριών σχετικά με τη νομοθεσία και το θεσμικό πλαίσιο ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας,
  9. την ανάληψη συντονιστικού ρόλου για την ανάπτυξη των φορέων της κοινωνικής οικονομίας,
  10. τη στήριξη των κοινωνικών επιχειρήσεων μέσα από προγραμματικές συμβάσεις και τη δημιουργία μηχανισμών και δομών υποστήριξής τους σε περιφερειακό επίπεδο,
  11. την υποστήριξη της δικτύωσης των επιχειρήσεων,
  12. την οργάνωση εκπαίδευσης σε θέματα επιχειρηματικότητας της τοπικής κοινωνίας και προγραμμάτων εξειδικευμένης κατάρτισης στελεχών επιχειρήσεων,
  13. την εκπόνηση σχετικών μελετών και ερευνών,
  14. την αξιολόγηση των επενδυτικών προτάσεων για τις δράσεις του ΕΦΔ και του αναπτυξιακού νόμου,
  15. τη λειτουργία του Παρατηρητηρίου Επιχειρηματικότητας,
  16. την παρακολούθηση της επιχειρηματικότητας (ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά, έξυπνη εξειδίκευση/καινοτομία, κ.ά., μέσω του Παρατηρητηρίου),
  17. την οργάνωση, ταξινόμηση και τήρηση του φυσικού και ηλεκτρονικού αρχείου του Τμήματος.

 


Το Τμήμα Διαχείρισης Δράσεων Επιχειρηματικότητας και Κίνητρων Περιφερειακής Ανάπτυξης είναι αρμόδιο ιδίως για:

  1. Tην άσκηση των αρμοδιοτήτων που ανατίθενται στην Περιφέρεια, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και αφορούν την εφαρμογή των εκάστοτε αναπτυξιακών νόμων για τις ιδιωτικές επενδύσεις,
  2. τη διατύπωση προτάσεων πολιτικής και μέτρων προς το αρμόδιο Υπουργείο και λοιπούς φορείς, στο πλαίσιο των εκάστοτε αναπτυξιακών νόμων για ιδιωτικές επενδύσεις, σε θέματα ανάπτυξης των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων και τη βελτίωση της επιχειρηματικότητας,
  3. την εκπόνηση μελετών για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, την προσέλκυση παραγωγικών ιδιωτικών επενδύσεων και τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της Περιφερειακής οικονομίας,
  4. τη γνωμοδότηση σε θέματα τοπικού ή ευρύτερου ενδιαφέροντος, για τα οποία ζητείται η παροχή γνώμης, αναφορικά με την εφαρμογή των αναπτυξιακών νόμων,
  5. την πληροφόρηση και υποβοήθηση των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων σε κλαδικό ή άλλο επίπεδο, με σκοπό την ανάπτυξη της επιχειρηματικής ικανότητας και ανταγωνιστικότητάς τους, στο πλαίσιο των εκάστοτε αναπτυξιακών νόμων για τις ιδιωτικές επενδύσεις,
  6. τη διάθεση δεδομένων και στοιχείων από την εφαρμογή των αναπτυξιακών νόμων (Υπουργείο, ΕΛΣΤΑΤ, κ.λπ.),
  7. την άσκηση αρμοδιοτήτων και υποχρεώσεων Ενδιάμεσου Φορέα Διαχείρισης για πράξεις ιδιωτικών επενδύσεων που εντάσσονται σε επιχειρησιακά προγράμματα, τα οποία συγχρηματοδοτούνται από πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης,
  8. την παρακολούθηση των επενδυτικών προτάσεων για τις δράσεις του ΕΦΔ και του αναπτυξιακού νόμου,
  9. την οργάνωση, ταξινόμηση και τήρηση του φυσικού και ηλεκτρονικού αρχείου του Τμήματος.

 


Το Γραφείο Εξυπηρέτησης Επενδυτών-Παρατηρητήριο Επιχειρηματικότητας είναι αρμόδιο ιδίως για:

  1. Tην παραλαβή αιτήσεων με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την υπαγωγή των επενδυτικών σχεδίων σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία,
  2. τη διενέργεια προέλεγχου πληρότητας του φακέλου, τη χορήγηση προθεσμίας για την τυχόν συμπλήρωση αυτού και τη χορήγηση αποδεικτικού παραλαβής με το σχετικό αριθμό πρωτοκόλλου,
  3. την παραλαβή αιτήσεων, δικαιολογητικών και στοιχείων για τα λοιπά στάδια υλοποίησης των επενδυτικών σχεδίων,
  4. την ενημέρωση των φορέων των επενδυτικών σχεδίων για την πορεία εξέτασης του φακέλου,
  5. την παροχή πληροφοριών και διευκρινίσεων για τον τρόπο εφαρμογής του επενδυτικού νόμου σύμφωνα με τις εντολές, οδηγίες και εγκυκλίους των αρμοδίων υπηρεσιών,
  6. την ενημερωτική υποστήριξη των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων για τις διαθέσιμες χρηματοδοτικές ευκαιρίες,
  7. την ενημερωτική υποστήριξη νέων επιχειρηματιών στα πρώτα βήματά τους,
  8. τη διάδοση της πληροφόρησης και η διοργάνωση δράσεων πληροφόρησης, καθώς και η συμμετοχή σε διοργανώσεις άλλων φορέων.

 


Το Γραφείο Γραμματειακής Υποστήριξης είναι αρμόδιο ιδίως για:

  1. την οργάνωση, ταξινόμηση και τήρηση του πρωτοκόλλου καθώς και το φυσικό και ηλεκτρονικό αρχείο της Διεύθυνσης,
  2. τη διεκπεραίωση και διακίνηση της αλληλογραφίας της Διεύθυνσης,
  3. την επικύρωση, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, αντιγράφων και φωτοαντιγράφων, οποιονδήποτε εγγράφων ή δικαιολογητικών, τα οποία τηρούνται στο αρχείο της Διεύθυνσης,
  4. τον συντονισμό και την παρακολούθηση διοικητικών διαδικασιών σε δράσεις και προγράμματα της Διεύθυνσης, διασφαλίζοντας την τήρηση των προθεσμιών και την ομαλή υλοποίησή τους.

 

επιστροφή στην κορυφή

Ο παρών ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την πλοήγησή σας σε αυτόν. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπο αποδέχεστε την αποθήκευση των cookies στη συσκευή σας. Λεπτομέρειες για την Πολιτική Ιδιωτικότητας στο σύνδεσμο privacy policy.

Αποδέχομαι τα cookies από αυτόν τον ιστότοπο.